Vojta
Založen: 03. 05. 2009 |
Příspěvky: 847 |
|
|
|
Zaslal: 24.10.2009 10:26 |
|
|
|
|
S X6 jezdí občas Semir ve 14.sérii.
Korejský výrobce terénních vozů Ssangyong byl prvním, kdo se pokusil spojit v produkčním automobilu prvky SUV a kupé. Je to ale BMW X6, které můžeme nazvat prvním seriózním počinem v této oblasti. Kolem vozu, který automobilka sama označuje jako Sport Activity Coupé, se dlouho šířily spekulace ohledně jeho konečné podoby. Výsledkem je robustní auto, na kterém najdeme přesně podle slibů inspiraci SUV X5 i kupé řady 3.
Přídi dominuje mohutná maska chladiče s typickými ledvinkami opravdu velkých rozměrů. Širší a nižší přední světlomety, než jsou u X5 a nárazník s velkými nasávacími otvory uspořádanými do tvaru písmene X dodávají přední části karoserie dynamický vzhled. Profil je kombinací robustních boků s dvěma mírně stoupajícími prolisy a střechy ve stylu kupé. Její linie od A-sloupku prudce konkávně stoupá, aby se hned za místem řidiče začala svažovat.
Vysoká záď je ve stylu současných modelů BMW. Zajímavým prvkem je zalomení horní strany světlometů a spoiler integrovaný do hrany víka zavazadlového prostoru. Víko samotné zasahuje hluboko do nárazníku a jeho součástí je i zadní okno. Kromě černých dveřních sloupků, částí nárazníků a bočních lemů je má celá karoserie jednotnou barvu. Karoserie má vnější rozměry (d x š x v) 4877 x 1983 x 1690 mm, rozvor je 2933 mm, rozchod kol vpředu 1644 mm a vzadu 1706 mm.
Interiér se velmi podobá tomu, který je v X5. To znamená také odpovídající úroveň zpracování a použitých materiálů. Na volantu se standardně nachází pádla pro režim manuálního řazení automatické převodovky. Novinkou jsou opěrky kolen po stranách středového tunelu. Cestujícím na předních sedadlech poskytují větší komfort a také oporu při sportovnější jízdě nebo jízdě mimo zpevněné cesty. Z kategorie SUV si X6 přináší vysoký posaz, ze sportovních vozů zase posílené boční vedení sedadel a v zadní řadě dvě místa oddělená středovou konzolou se schránkou. V souvislosti se zadními sedadly BMW zdůrazňuje, že nad sedáky je 944 mm místa, což je výrazně více než u klasických kupé.
Objem zavazadlového prostoru má také proti kupé výrazně nadstandardní hodnotu – X6 pojme v základním uspořádání 570 litrů a při sklopených sedadlech 1450 litrů. Víko se otevírá dvoustupňově, aby nepřišlo k úhoně třeba v podzemních garážích. Za příplatek lze ponechat manipulaci s víkem na elektromotorech.
Nabídka X6 zahrnuje deset barev laku, dvě barvy interiéru a pět druhů dekoru, z nichž dva jsou vyhrazené pouze tomuto modelu. Čalounění může být vyrobeno z látky, kůže, alcantary a jako u jediného BMW lze zvolit také kombinaci kůže-alcantara.
|
|
Vojta
Založen: 03. 05. 2009 |
Příspěvky: 847 |
|
|
|
Zaslal: 28.10.2009 7:11 |
|
|
|
|
Petr: A co měl znamenat ten černý Mercedes? Myslím, že to byl ten Benův, jenom na černo.
|
|
RC Driver
Moderátor
Založen: 18. 10. 2007 |
Příspěvky: 258 |
|
|
|
Zaslal: 23.1.2010 20:24 |
|
|
|
|
Už se těším na 14. sérii až tam Semir pojede v X6. X6 je moje nejoblíbenější auto.
|
|